سپرده های خود را نزد بانك ها و موسسات دارای مجوز سپرده گذاری كنید
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش پنج شنبه شب ایرنا، براساس ماده 2 مصوبه شورای پول و اعتبار دررابطه با سیاست‌های پولی و اعتباری نظام بانكی كشورتعیین نرخ سود علی‌الحساب سالانه سپرده‌های مدت دار و اوراق سپرده عام و خاص در طول دوره سپرده‌گذاری در اختیار بانك‌ها خواهد بود.

همچنین به موجب ماده 9 همین مصوبه نرخ سود تسهیلات عقود غیرمشاركتی 14 الی 15 درصد و عقود مشاركتی بین 18 تا 21 درصد تعیین شده است.

بانك مركزی اعلام كرد: بنابراین بانك ها و موسساتی كه قصد دارند نرخ بالاتر از نرخ سود تسهیلات را به سپرده‌گذاران پرداخت كنند، ملزم هستند قبل از اعلام نرخ سود سپرده‌ها، طرح توجیهی خود را به بانك مركزی به عنوان سیاست‌گذار پولی و اعتباری كشور ارائه و تائیدیه دریافت كنند.

طرح‌هایی مانند سماء ، نگین و ... كه نرخ سود 5/150 الی 47/164 و ... توسط برخی از بانك ها و موسسات بخصوص موسسات بدون مجوز و در شرف تاسیس اعلام می‌ شود، فاقد وجاهت قانونی است.

بانك مركزی اعلام كرد:‌ ازاین رو تاكید می‌شود مردم سپرده‌های خود را نزد بانك‌ها و موسساتی كه دارای مجوز بانك مركزی هستند، سپرده‌گذاری كنند و فریب تبلیغات خلاف قانون را نخورند.

بانك مركزی از رسانه ها ، شهرداری‌ها، وزارت راه و ترابری و وزارت ورزش و جوانان خواست از تبلیغات موسسات فاقد مجوز و طرح‌هایی كه با نرخ‌های غیر متعارف اعلام می‌شود، در رسانه‌ها و بیلبوردها در سطح شهرها و جاده‌ها و میادین ورزشی جلوگیری كنند.

بانك مركزی همچنین اعلام كرد: با بانك‌ها و موسسات متخلف برخورد خواهد شد و در صورت عدم جمع‌آوری اینگونه تیزرهای تبلیغاتی مجوز فعالیت آن‌ها باطل خواهد شد.

سود سپرده پرداختی بانك‌ها و موسسات باید به صورت شفاف و معقول به اطلاع عموم برسد.

اقتصام**9141**1572





:: برچسب‌ها: غروب , روش , روز تعطیل ,
:: بازدید از این مطلب : 434
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: