بازار تئاتر زمینه اجرای گروههای داخلی را در عرصه بین المللی فراهم كند
نوشته شده توسط : abbuse

'علی رفیعی' روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: جشنواره تئاتر فجر معرف توانمندی ها و داشته های هنرمندان تئاتر ایران در طول سال گذشته است، در صورتی كه روی این استعدادها و خلاقیت های موجود در جشنواره كار كارشناسی دقیقی انجام شود می توانیم با رفع نواقص كلی شاهد تسریع حركت رو به رشد تئاتر در كشور باشیم.

وی ادامه داد: تئاتر فجر آینه تمام نمای هنر نمایش در كشور است و باید دقت شود كه بهترین آثار نمایشی در آن به صحنه رود، چرا كه این جشنواره به دلیل حضور هنرمندان و گروههای نمایشی خارجی در حقیقت ناظرانی بین المللی دارد كه آنها با دیدن آثار موجود در این رویداد هنری به قضاوت درباره هنر نمایش ایران می پردازند.

كارگردان نمایش 'یك روز خاطره انگیز برای دانشمند بزرگ وو' در مورد نحوه انتخاب نمایش های خارجی برای حضور در جشنواره تئاتر فجر گفت: در این مرحله نیز باید بهترین گروه های تئاتر دنیا به كشور دعوت شوند تا هنرمندان با دیدن آثار آنها بتوانند مسایلی را فرا گیرند و با لحاظ كردن آن نكته ها در آثار خود، كیفیت عمومی تئاتر را ارتقا دهند.

وی ادامه داد: اگر كارهای بخش بین الملل جشنواره تئاتر فجر در حد مطلوب و یا پایین تر از نمایش های داخلی باشد سبب درجا زدن هنرمندان ما می شود.

رفیعی حضور گروههای نمایشی ایران در جشنواره های بزرگ نمایش جهان را پلی برای ارتقای سطح كیفی تئاتر ایران دانست و گفت: برگزاری بازار تئاتر می تواند بهانه خوبی برای معرفی بهترین های ایران به جشنواره های بزرگ جهانی باشد تا در نتیجه این تعامل علم و دانش تئاتر كشور در دو حوزه محتوایی و ابزاری به صورت همزمان ارتقا یابد.

سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر تا 22 بهمن در تهران بر پاست.

فراهنگ**ا.خ





:: برچسب‌ها: سنگ , تورنتو , سیاتل ,
:: بازدید از این مطلب : 423
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: