شرکت روسی "گازپروم" از دولت تاجیکستان تخفیف مالیاتی خواست
نوشته شده توسط : abbuse

شرکت روسی "گازپروم" ضمن یک توافق با دولت تاجیکستان موظف شده بود، که برای استخراج گاز در این کشور حدود 50 میلیون دلار سرمایه‌گذاری می‌کند

شرکت روسی "گازپروم"، که در تاجیکستان امور اکتشافی معادن گاز را انجام می‌دهد، از دولت این کشور خواسته است، که برایش امتیازات مالیاتی قایل شود.

به نوبه خود، دولت تاجیکستان خواسته است، که این شرکت برای آغاز استخراج هرچه زودتر گاز در این کشور تدابیری انجام دهد.

این در حالیست، که احتمال دارد ازبکستان در صورت افزایش صادرات گاز به چین و روسیه از فروش گاز به تاجیکستان خودداری کند.

وبگاه رسمی "گازپروم" خبر می‌دهد، که در دیدار عاقل عاقل اف، نخست‌وزیر تاجیکستان، به مسئولان این شرکت در شهر دوشنبه، که روز سه‌شنبه ‌۷ فوریه دایر شد، این شرکت روسی خواستار تخفیف مالیاتی شده است.

مسئولان این شرکت گفته‌اند، که امور اکتشافی در معادن گاز تاجیکستان هزینه گران دارد و به این دلیل اختصاص چنین امتیازی به توسعه امور اکتشافی مساعدت خواهد کرد.

دلیل دیگر چنین پیشنهادی احتمال یافت نشدن گاز در این معادن عنوان شده است. زیرا در این صورت "گازپروم" که سرمایه زیادی را صرف کرده، ولی سودی از کار خود نخواهد برد.

به این دلیل، نیز مسئولان شرکت "گازپروم" به نخست‌وزیر تاجیکستان گفته‌اند، که از ادامه‌ امور اکتشافی در کانهای موسوم به "رینگن" و "سرگزان" خودداری می‌کنند.

به اعتقاد کارشناسان، هرچند احتمال پیدا کردن گاز در این دو معدن وجود دارد، ولی بعد از انجام امور اکتشافی مقدماتی "گازپروم" تصمیم گرفته است از ادامه‌ کار در این دو منطقه خودداری کند.

به اطلاع مسئولان دفتر نخست‌وزیر تاجیکستان، "گازپروم" امور اکتشافی در معادن "شهرنو" و "سرقمش" را ادامه ‌می‌دهد و مسئولان این شرکت در دیدار با عاقل عاقلاو خبر داده‌اند، که حفاری چاه گازکشی در کان "شهرنو" تا پایان سال جاری انجام خواهد شد.

از سویی دیگر، "گازپروم" از دولت تاجیکستان خواسته است، که برایش اجازة مطالعه در معادن دیگر گاز این کشور را بدهد. هرچند در این زمینه دقیقاً از هیچ معدنی نام برده نشده است.

"گازپروم" خبر داده است، که بزودی امور اکتشافی و حفر چاه در کان "شاهمبری غربی" و "سرقمش"-را آغاز خواهد کرد. گفته شده است، که ذخایر احتمالی گاز در معادن "سرقمش" ۲۰ میلیارد متر مکعب گاز و ۱۷ میلیون تن نفت است.

ضمناً، دولت تاجیکستان به آغاز استخراج گاز در معادن این کشور زیاد علاقه‌مند است. این احتمال وجود دارد، که ازبکستان در پی آغاز صادرات گاز به چین، از فروش این مواد به تاجیکستان خودداری کند.

در اوایل سال جاری ازبکستان بدون آگاهی انتقال گاز به تاجیکستان را قطع کرد و این امر موجب نگرانی دوشنبه شد. زیرا در صورت نبود گاز فعالیت شرکت "تلکا"، بزرگترین کارخانة صنعتی تاجیکستان، با مشکل روبرو می‌شود.

هرچند، بعد از یک روز ازبکستان انتقال گاز به تاجیکستان را دوباره از سر گرفت، ولی اعلام داشت، که از این به بعد به این کشور تنها آن مقداری از گاز را صادر خواهد کرد، که بعد از فروش این مواد سوختی به چین و روسیه باقی می‌ماند.

این در حالیست، که میزان استخراج گاز در تاجیکستان اندک است و این مقدار تنها برای برآورده ساختن نیازهای چند محله شهرهای کولاب و قرغانتپه کافی می‌باشد.

انتقال گاز به منازل بیشتر ساکنان کشور از چند سال پیش به این سو متوقف شده است.





:: برچسب‌ها: اسپانیا , عروسی , آسمان ,
:: بازدید از این مطلب : 360
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: