كشف حدود 300 تن گوشت تاریخ مصرف گذشته
نوشته شده توسط : abbuse

' محمد حسین مولاخواه ' روز یكشنبه در گفت وگو با ایرنا عنوان كرد : بازرسان ویژه سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان؛ در پی بازرسی از یكی از سردخانه‌های بدون مجوز استان تهران موفق شدند انواع گوشت گوشفندی وارداتی و داخلی تاریخ مصرف گذشته را كشف و ضبط كنند.

وی توضیح داد : در پی دریافت گزارش مردمی و گشت مشترك با سازمان تعزیرات حكومتی و اداره آگاهی و بازرسی اصناف از یكی از سردخانه‌های بدون مجوز در شهرستان قدس بازرسی و مقدار 294 تن انواع گوشت گوسفندی وارداتی و داخلی كشف و ضبط شد.

وی با بیان اینكه ارزش این كشفیات 3 میلیارد و 790 میلیون تومان است ، افزود : در این عملیات همچنین مقادیری گوشت تاریخ مصرف گذشته كشف و ضمن پلمپ مكان ، پرونده مدیر سردخانه و صاحب كالا به اتهام عدم اعلام موجودی و احتكار در اختیار شعبه تعزیرات حكومتی شهرستان مذكور قرار گرفت تا بصورت ویژه به آن رسیدگی شود.

مولاخواه با اشاره به اینكه مقرر شده تا گوشت‌های فاسد پس از بررسی های تكمیلی توسط دامپزشكی سریعا معدوم شود، عنوان كرد، : براساس مدارك به دست آمده مالك گوشت قرمز موجود در سردخانه مزبور از جمله كسانی بوده كه با توجه به پرونده قبلی مكلف به عرضه گوشت موردنظر در نمایشگاه های عرضه مستقیم كالای شهر تهران به مصرف‌كنندگان بوده ولی با خروج و نگهداری غیرمجاز كالا مرتكب تخلف مجدد شده است.

وی در ادامه اظهار داشت : یكی دیگر از شركت‌های واردكننده كه متعهد به واردات و توزیع گوشت قرمز به شبكه‌های منتخب وزارت صنعت معدن و تجارت بوده تعهد خود را اجرا نكرده و خارج از شبكه كالا به عرضه اقدام كرده است .

این مقام مسوول افزود: بر اساس رد گیری، مقدار 420 تن گوشت در سردخانه‌های شهرهای تهران ، بوشهر ، مشهد ، ارومیه ، اصفهان، شهركرد و دزفول ، هماهنگی لازم جهت توقیف و عرضه گوشت در شبكه تعیین شده با قیمت مصوب صورت گرفت .

وی با اشاره به ارسال پرونده شركت متخلف به تعزیرات حكومتی جهت سیر مراحل قانونی و رای تعزیری ادامه داد : طبق تصمیمات اسفندماه ستاد تنظیم بازار قیمت مصرف‌كننده گوشت گوساله منجمد وارداتی برای قطعات ران كیلویی 95000 ریال ، سردست 92000 ریال ، گردن 83000 ریال و مخلوط 92000 ریال تعیین شده كه تمامی عرضه‌كنندگان مكلف به رعایت قیمت های مصوب و صدور فاكتور معتبر هستند.

وی همچنین با اشاره به سایر آمار مربوط به بازرسی های انجام شده توسط بازرسان سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولید كنندگان در دو ماه اخیر گفت : 19 هزار و 375 مورد بازرسی از مراكز نگهداری كالا در سراسر كشور انجام شده كه تعداد 300 فقره پرونده تخلف عدم اعلام موجودی و امتناع از عرضه جمعا به ارزش 26 میلیارد تومان تنظیم و به سازمان تعزیرات حكومتی تاكنون ارسال شده است.

مولاخواه با اعلام اینكه بیشترین تخلفات كشف شده به ترتیب مربوط به آهن آلات ، برنج ، سیمان ، سیب زمینی ، رب گوجه فرنگی ، پودرشوینده و لاستیك است ، افزود: براساس مقررات و ضوابط جاری در سال 1391 نیز كلیه انبار و سردخانه‌داران و مالكین كالا همچنان موظف هستند در ابتدای هر ماه موجودی و نوع كالاهای مشمول خود را به سازمان های صنعت معدن و تجارت استان ها به صورت كتبی اعلام و رسید دریافت نمایند.

وی در ادامه افزود : در غیراین صورت مطابق با قوانین تعزیرات حكومتی و حمایت از حقوق مصرف كنندگان با آنها برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

مدیر كل بازرسی ویژه سازمان حمایت با تاكید بر هوشیاری هموطنان در مقابله با هرگونه سوءاستفاده احتمالی ، از آنان درخواست كرد: در صورت مشاهده تخلفات امتناع از عرضه و گرانفروشی اقلام مورد اشاره مراتب را با تلفن ارتباطی وزارت صنعت معدن و تجارت 124 گزارش تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

اقتصام **1601** 1418





:: برچسب‌ها: اسپانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: