صدها نفر از مردم انگلیس در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در لندن تجمع كردند
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش خبرنگار ایرنا، این تجمع به دعوت سازمان غیردولتی 'همبستگی با فلسطین' و با حمایت چندین تشكل و سازمان مدنی از جمله ائتلاف ضدجنگ انگلیس برگزار شد و شركت كنندگان جنایات رژیم صهیونیستی و سیاست اشغال و سركوب آن را بشدت محكوم كردند.

آنان شعار می دادند: اسراییل اشغالگر است، اسراییل تروریست است، ساخت شهرك های یهودی را در زمین های فلسطینی متوقف كنید، فلسطین را آزاد كنید و ...

تجمع كنندگان همچنین پرچم های فلسطین و پلاكاردهای متعددی در دست داشتند كه بر روی برخی از آنها نوشته شده بود: اسراییل نژادپرست و اشغالگر است، روز زمین را گرامی می داریم، فلسطین آزاد، از راهپیمایی به سمت بیت المقدس حمایت می كنیم، پاكسازی نژادی اسراییل در بیت المقدس را متوقف كنید، به محاصره ظالمانه غزه پایان دهید و ...

تعدادی از یهودیان ضدصهیونیست نیز همپای مسلمانان و مسیحیان انگلیسی در این تجمع حضور داشتند تا مخالفت خود را با سیاست اشغالگری اسراییل اعلام كنند.

همزمان با برگزاری این تجمع اعتراضی حدود 20 نفر از عناصر وابسته به لابی های اسراییلی در انگلیس نیز با در دست داشتن پرچم های رژیم صهیونیستی در نزدیكی ساختمان سفارت در خیابان كنزینگتون لندن حضور یافته بودند و تلاش می كردند با شعارهای خود حركت اعتراضی امروز به مناسبت روز زمین را تحت الشعاع قرار دهند.

تعداد زیادی از ماموران پلیس لندن نیز در محل این تجمع و در اطراف ساختمان سفارت اسراییل حضور داشتند.

چند تن از فعالان مدنی انگلیس از جمله 'هیو لنینگ' رییس سازمان همبستگی با فلسطین و خانم لیندزی جرمن هماهنگ كننده ائتلاف ضدجنگ انگلیس برای شركت كنندگان در این تجمع سخنرانی كردند.

مراسم 'روز زمین' همه ساله در سی ام ماه مارس و در حمایت از مردم فلسطین، در سرزمین های اشغالی و دیگر نقاط جهان برگزار می شود.

در سال 1976 میلادی در چنین روزی، تعدادی از فلسطینی ها در مخالفت با اشغال سرزمین شان و گسترش شهرك های صهیونیست نشین دست به اعتراض زدند كه با حمله ارتش اسراییل دست كم شش نفر از آنان كشته شدند.

بر اساس گزارش های منابع خبری امروز به همین مناسبت تجمعات و اعتراضات متعددی در سرزمین های اشغالی برگزار شد كه بازهم همچون گذشته با حمله وحشیانه سربازان اسراییلی مواجه شد.

سازمان عفو بین الملل با انتشار بیانیه ای از مجروح شدن تعدادی از فلسطینی های معترض در جریان حمله نیروهای اسراییلی خبرداد و نوشت: گزارش های دریافتی حكایت از این دارد كه نیروهای اسراییلی از گلوله های جنگی علیه فلسطینی های معترض استفاده می كنند.

اروپام**345





:: برچسب‌ها: آب , جغرافیایی برچسب ,
:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: