سینمای كودك بدون حمایت های ویژه دولت بارور نمی شود
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، 'محمدرضا شریفی نیا' عصر چهارشنبه در نشست نقد وبررسی این فیلم در سالن سعدی مركز همایش های برج میلاد، گفت: سینمای كودك نیازمند توجه زیاد سینماگران و دولت است، اما در سال های اخیر به این گونه سینمایی بها داده نشده است.

این بازیگر سینما و تلویزیون گفت: ساخت فیلم های كودك به خاطر وجود موضوعات تخیلی كه فضاسازی آن هزینه بر است، جزء با كمك دولت میسر نیست، اما فیلم 'پیشونی سفید' با حداقل كمك های دولتی ساخته شد و كمك ویژه ای به این فیلم تعلق نگرفت.

شریفی نیا ادامه داد: قصه فیلم 'پیشونی سفید' كه توسط سیدجواد هاشمی نوشته شده، می تواند فصل جدیدی در سینمای كودك باشد.

وی با بیان آنكه فیلم های برای كودك با فیلم هایی كه درباره كودكان ساخته می شوند متفاوت است، گفت: به عنوان مثال در جشنواره فیلم فجر، فیلم هایی كه درباره كودكان بود از سوی كودكان و نوجوانان زیاد مورد استقبال قرار نمی گرفتند اما فیلم هایی كه برای كودكان باشد بطور حتم این قشر از جامعه را كه قشر حساسی هستند، جذب خواهد كرد.

شریفی نیا ادامه داد: از آنجایی كه فیلم 'پیشونی سفید' برای كودكان ساخته شده است، موفق شد در جشنواره فیلم كودك اصفهان، جایزه بهترین فیلم از نظر تماشاگران را دریافت كند.

بازیگر فیلم سینمایی 'اخراجی ها' گفت: بطور قطع وقوع چنین اتفاقی و اقبال تماشاگران به فیلم، موجب خواهد شد كه بازگشت سرمایه داشته باشد.

شریفی نیا همچنین از ساخت مجموعه های دو و سه فیلم سینمایی 'پیشونی سفید' در آینده خبر داد.

فیلم سینمایی 'پیشونی سفید' به كارگردانی سیدجواد هاشمی عصر چهارشنبه در سالن همایش های برج میلاد ویژه اصحاب رسانه اكران شد.

این فیلم مضمونی كودكانه دارد و امین حیایی، محمدرضا شریفی‌نیا، امین زندگانی، نیلوفر خوش‌خلق، نادر سلیمانی، هومن حاجی‌عبدالهی، امیر غفارمنش و ترلان پروانه ایفای نقش می كنند.

سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر تا 22 بهمن ماه ادامه دارد.

فراهنگ ** 9140 ** 1071





:: برچسب‌ها: سگ , عشق , قرمز ,
:: بازدید از این مطلب : 431
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: