ادامه بازتاب بیانات مقام معظم رهبری در رسانه های سوری
نوشته شده توسط : abbuse

روزنامه ' تشرین ' تنها روزنامه چاپ روز جمعه در سوریه در شماره امروز نوشت : ' رهبر ایران خطاب به اردوغان : ایران هرگونه مداخله خارجي در امور داخلي سوریه را بشدت رد مي كند.'

این روزنامه افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامي ایران در دیدار با نخست وزیر تركیه تاكید كرد كه ایران در برابر هرگونه طرح آمریكایي كه سوریه را هدف قرار دهد با شدت مقابله خواهد كرد.

رهبر عالی ایران افزودند : ایران هرگونه مداخله خارجي در سوریه را نیز رد و عزم خود را براي دفاع از سوریه كه از جبهه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستي دفاع مي كند، اعلام می دارد.

رهبر انقلاب اسلامي با تاكید بر این كه ایران از برنامه اصلاحات كه در سوریه آغاز شده حمایت و بر ضرورت ادامه آن تاكید دارد ، فرمودند : مهم ترین قضیه در شرایط كنوني این است كه كشورهاي مستقل تصمیمات درستي اتخاذ كنند.

ایشان با اشاره به شرایط حساس جاري در منطقه تحولات جاری در آن را اكنون و در آینده به نفع اسلام خواندند و افزوند : قدرت هاي مسلط دنیا به خصوص آمریكا از كشورهاي منطقه سوء استفاده و از آنها به عنوان یك ابزار به نفع خود بهره برداری می كنند لذا لازم است در هنگام تصمیم گیری منافع كشورهاي اسلامي را مد نظر قرار داد.

خبرگزاری سوریه (سانا) و تارنمای 'شام پرس' نیز امروز عین مطلب مزبور را در صفحه اول خود همراه با عكس مقام معظم رهبری منتشر كردند.

تارنمای 'سوریا الان' نیز روز گذشته (پنجشنبه) به نقل از حضرت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری نوشت:رهبر عالی جمهوری اسلامی ایران تاكید كرده اند كه هرگونه مداخله خارجی در سوریه را رد می كنیم و اصلاحات باید در سوریه ادامه داشته باشد .

این تارنما در ادامه به نقل از مقام معظم رهبری نوشت : ' ایران از سوریه حمایت می كند چون كه این كشور از خط مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی حمایت می كند.'

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر پنجشنبه در دیدار رجب طیب اردوغان نخست وزیر تركیه و هیات همراه وی، با تاكید بر لزوم تعمیق بیش از پیش همكاریهای دو كشور خاطر نشان كردند: جمهوری اسلامی ایران به طور جدی معتقد به گسترش همكاریها با تركیه است و هرگاه دو كشور در زمینه مسایل مختلف با یكدیگر همراه بودند، این همراهی بسود ایران و تركیه و همچنین دنیای اسلام بوده است.

رهبر معظم انقلاب در خصوص اوضاع سوریه با اشاره به اینكه جمهوری اسلامی ایران قویاً با هر طرحی كه آمریكاییها در ارتباط با مسایل سوریه مبدع آن باشند مخالف است، خاطر نشان كردند: جمهوری اسلامی ایران از سوریه به دلیل حمایت از خط مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی دفاع خواهد كرد و با هر گونه دخالت نیروهای خارجی در امور داخلی سوریه به شدت مخالف است.

ایشان تاكید كردند: ما از اصلاحات در سوریه همواره حمایت می كنیم و اصلاحاتی كه در سوریه شروع شده، باید ادامه یابد .

خاورم/ا.ا**1436 **1514





:: برچسب‌ها: مکزیک , تابستان ,
:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 12 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: