برنامه هدفگذاری شده صنعت گردشگری كشور در سال 1391 جذب 5/7 میلیون گردشگر خارجی است
نوشته شده توسط : abbuse

منوچهر جهانیان پنجشنبه شب در بازدید از قلعه فلك الافلاك خرم آباد به خبرنگار ایرنا اعلام كرد: برای این مهم كارگروه های تخصصی تشكیل شده تا به صورت مستمر و كارشناسی در راستای تحقق این مهم برنامه ریزی كنند.

وی افزود: ‌ایران اسلامی با برخورداری از جاذبه های زیبا و منحصربفرد طبیعی و تاریخی، توان و قابلیت بالایی در حوزه جذب گردشگر خارجی از كشورهای مختلف دنیا را دارد كه رشد و توسعه صنعت گردشگری به همكاری و همراهی همه دستگاههای اجرایی و برنامه ریزی و تلاش در عرصه بین المللی بستگی دارد.

رییس ستاد دایمی تسهیلات سفرهای كشور، نقش رسانه ها در معرفی جاذبه های گردشگری را بسیار مهم و موثر دانست و خواستار توجه بیشتر رسانه ها به صنعت گردشگری در جهت توسعه همه جانبه كشور سد.

جهانیان خاطرنشان كرد: در حالی كه سال 1389 آمار گردشگران ورودی به كشور ایران 2/3 میلیون نفر بود، این رقم در 11 ماه سال گذشته حدود 1/3 میلیون نفر بوده است.

وی از فراهم شدن امكانات اقامتی و رفاهی برای گردشگران خارجی در كشور خبر داد و افزود: از نظر امكانات اقامتی هیچ مشكل و كمبودی در كشور وجود ندارد، ضمن اینكه احداث زیر ساخت های گردشگری در 20 محور پر تردد كشور مورد موافقت رییس جمهوری قرار گرفته است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، موافقت رییس جمهوری با احداث زیر ساخت های گردشگری در 20 محور پر تردد كشور را گامی مهم در راستای توسعه گردشگری كشور دانست و گفت: علاوه بر این رییس جمهوری با پیشنهاد احداث یك هزار مجموعه پذیرایی در مبادی ورودی یك هزار شهر كشور موافقت كرده است.

وی افزود: با تامین اعتبارات لازم، عملیات ساخت این مجموعه های گردشگری طی سال جاری توسط سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آغاز می شود.

جهانیان گفت: براساس مصوبه دولت و دستور رییس جمهوری، شهرداری های این یكهزار شهر كشور باید زمین مورد نیاز برای ساخت مجتمع های پذیرایی در مبادی ورودی شهرها را در اختیار این سازمان قرار دهند.

وی همچنین با اشاره به بیانات رهبری و نامگذاری سال 1391 با عنوان 'تولید ملی ، حمایت از كار و سرمایه ایرانی ' خاطرنشان كرد: سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری نیز در این راستا و با توجه به ظرفیت های بیشمار گردشگری در كشور وارد عمل خواهد شد.

جهانیان افزود: گسترش، حمایت و معرفی صنایع دستی، گردشگری و زیارتی گامی موثر در راستای ایجاد اشتغال، تولید و در آمد ملی و تحقق فرمایشات رهبری مبنی بر ' تولید ملی ، حمایت از كار و سرمایه ایرانی ' بوده كه از سوی این سازمان با جدیت پیگیری خواهد شد.

رییس ستاد تسهیلات سفرهای كشور همچنین از افزایش 5/34 درصدی سفرهای نوروزی از 25 اسفند ماه تا پنجم فروردین ماه خبر داد و گفت :‌در این مدت از نظر مدت اقامت مسافران نوروزی نیز بیش از 30 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته ایم.

وی درخصوص اقدامات صورت گرفته برای تشویق خانواده ها به سفر اظهاركرد: در این راستا باتعامل و همكاری همه دستگاههای اجرایی اقدامات بسیار خوبی در نوروز امسال صورت گرفته است.

جهانیان افزود: به منظور تحقق این برنامه و افزایش سفر، برنامه رقابتی بین استانهای كشور در زمینه جذب مسافر و گردشگر اجرا شده ضمن اینكه همه استانهای كشور از حداكثر ظرفیت خود برای جذب مسافران نوروزی استفاده كرده اند.

وی برپایی جشنواره های سوغات ، صنایع دستی ، فرهنگی و هنری در استانهای مختلف كشور را از جمله اقدامات صورت گرفته در این راستا برشمرد و گفت: علاوه بر این در 31 استان كشور نمایندگان سفر كارت مستقر شده و در بیش از یكهزار و 500 مجموعه به دارندگان سفر كارت خدمات رفاهی با 20 تا 60 درصد تخفیف ارایه می شود.

وی با اشاره به ظرفیت های گردشگری استان لرستان از این استان به عنوان یكی از استان هایی كه دارای جاذبه های بسیار و منحصر بفرد طبیعی ، فرهنگی ، تاریخی و زیارتی است نام برد و گفت: استان لرستان با برخورداری از این ظرفیت ها می تواند نقش مهمی در جذب گردشگران خارجی داشته باشد.

جهانیان گفت:استان لرستان با برنامه ریزی ومعرفی جاذبه های گردشگری خود می تواند به قطب گردشگری كشور تبدیل شود و سازمان میراث فرهنگی نیز در این راستا آماده هر گونه همكاری است.

رییس ستاد تسهیلات سفرهای كشور در سفری چند ساعته خود به استان لرستان با حضور در محل استقرار میهمانان نوروزی در خرم آباد و نیز قلعه فلك الافلاك این شهر از نزدیك در جریان خدمات رسانی به مسافران نوروزی قرار گرفت.

648/1625/587





:: برچسب‌ها: فیلم , کنسرت ,
:: بازدید از این مطلب : 242
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 11 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: