عملیات ارتش پاكستان در مناطق قبایلی این كشور 35 كشته برجای گذاشت
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش ایرنا، شبكه های خبری محلی گزارش دادند: نیروھای امنیتی ارتش پاكستان در عملیات پاكسازی مناطق از وجود شبه نظامیان در بخش ھای 'بالاراس و خودزیی' در منطقه بالایی قبیله اوراكزایی دست كم 35 تن از شبه نظامیان را به ھلاكت رساندند.

این عملیات ھمچنین به جان باختن یك سرباز و زخمی شدن چھار نفر از نیروهای ارتش پاكستان منجر شد، ھم اكنون نیروھای ارتش پاكستان بخش بالاراس را تحت كنترل خود گرفته اند.

منطقه قبیله ای اوراكزایی یكی از مناطق قبایلی پاكستان است كه ھیچ نقطه مرزی مشتركی با افغانستان ندارد و پیشتر دژ مستحكم 'تحریك طالبان پاكستان' (TTP) به شمار می رفت.

مقامات امنیتی می گویند: ارتش در پاكسازی بسیاری از مناطق از وجود شبه نظامیان طالبان موفق بودہ است اما ھنوز این شبه نظامیان در مناطق دور افتادہ به طور پنھانی به اقدامات خود ادامه می دھند.

این مقامات افزودند: شبه نظامیان مستقر در وزیرستان جنوبی به دلیل عملیات نظامی ارتش پاكستان، خود را به منطقه قبیله ای اوراكزایی رساندہ اند.

به گزارش رسانه های محلی بسیاری از فرماندھان ارشد تحریك طالبان پس از عملیات كوبنده ارتش پاكستان در سال 2009، از مناطق قبایلی و وزیرستان جنوبی به مناطق كوهستانی در افغانستان متواری شده اند. منطقه قبیله ای اوراكزایی پیش از فعالیت ھای طالبان نسبتا آرام بود.

علاوہ بر این طالبان محلی مستقر در این منطقه متھم به كشتن صدھا نفر از مردم بیگناہ و انجام حملات متعدد به جمعیت شیعه و ریش سفیدان این قبیله اند كه حامی دولتند و با عملیات ارتش پاكستان علیه افراط گرایان موافقت دارند.

قبایل محلی نیز با پشتیبانی از نیروھای امنیتی پاكستان با ایجاد لشكری متشكل از شبه نظامیان خصوصی با طالبان مستقر در این منطقه مبارزہ می كنند.

آساق ** 1095** 1337





:: برچسب‌ها: باغ , کودک , سقوط ,
:: بازدید از این مطلب : 242
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 11 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: