روسیه از رویكرد فرانسه در قبال طرح عنان انتقاد كرد
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش ایرنا، 'آلكساندر لوكاشویچ' روز پنجشنبه در بیانیه خود خاطرنشان كرد: از اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه متوجه شدیم كه قرار است در دیدار آتی به اصطلاح 'گروه دوستان سوریه' از طرف جامعه جهانی نحوه اجرای طرج عنان توسط دولت سوریه محكوم شود.

وی افزود: باید متذكر شویم كه طرح شش ماده ای عنان از سوی شورای امنیت سازمان ملل حمایت شده و در بیانیه رییس این شورا درباره طرح مذكور تاكید شده است كه نماینده دبیر كل سازمان ملل و اتحادیه عرب در مساله سوریه، شورای امنیت را بطور منظم از وضع اجرای ماموریت خود مطلع خواهد كرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه خود تاكید كرد : معتقدیم كه صلاحیت بحث در باره سطح اجرای طرح عنان در وهله اول در حوزه اختیارات وی و سپس بر اساس گزارش وی به شورای امنیت در حیطه اختیارات این نهاد بین المللی است و گروه خودخوانده دوستان سوریه نمی تواند جایگزین نقش آنها شود.

لوكاشویچ با انتقاد شدید از اظهارات سخنگوی وزارت خارجه فرانسه خاطرنشان كرد: این گونه ابراز نظر علنی در باره طرح عنان به ویژه از پایتخت كشوری كه عضو دائمی شورای امنیت می باشد، موجب حیرت و نگرانی است.

'كوفی عنان' نماینده دبیر كل سازمان ملل و اتحادیه عرب در مساله سوریه هفته گذشته طرح شش ماده ای خود را برای حل و فصل مسایل سوریه ارائه كرد كه با استقبال دمشق روبرو شد.

در این طرح توقف خشونت ها از همه طرف های درگیر در سوریه تحت نظارت موثر سازمان ملل ، ارائه كمك های انساندوستانه به آسیب دیدگان و آغاز گفت و گوهای ملی در سوریه پیش بینی شده است.

روسیه بر خلاف كشورهای غربی به سركردگی آمریكا كه برای سوء استفاده از فرصت موجود برای مداخله در امور داخلی سوریه كوشش و برنامه ریزی می كنند، برای برقراری سازش و توقف خشونت ها در این كشور تلاش می نماید.

اروپام/2242**518





:: برچسب‌ها: قرمز , نیویورک ,
:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 11 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: