صالحی: كوفی عنان به زودی به ایران سفر می كند
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا 'علی اكبر صالحی' امروز - چهارشنبه- در حاشیه دیدار هیاتهای عالیرتبه تركیه و ایران در مجموعه سعد آباد این خبر را در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار سیاسی ایرنا مطرح كرد و افزود: فكر می كنیم راه برون رفت سوریه از بحران وجود دارد و با موضوع سوریه باید با صبر و حوصله برخورد شود.

وی افزود: به ماموریت كوفی عنان درباره مساله سوریه امیدواریم و فكر می كنیم حمایت اعراب‘ تركیه و سازمان ملل از ماموریت كوفی عنان می تواند به حل مساله سوریه كمك كند.

صالحی دربخشی دیگر از سخنانش گفت: اختلاف نظر هایی با تركیه درخصوص موضوع سوریه داریم اما با دوستان ترك خود به طور مستمر در حال گفت و گو و رایزنی هستیم و در این زمینه بارها و بارها با همتای ترك خود چه به صورت حضوری و چه تلفنی گفت و گو كرده ام.

صالحی با بیان اینكه هر گونه برخورد عجولانه با موضوع سوریه و ایجاد خلا قدرت در این كشور می تواند آثار بسیار زیان باری را براین منطقه به دنبال داشته باشد گفت: هر چه بیشتر درباره این موضوع باهم رایزنی و مشورت داشته باشیم بیشتر می توانیم اختلاف نظرهای موجود را برطرف كنیم .

**استقبال 1+5 از پیشنهاد میزبانی تركیه

صالحی همچنین در خصوص آخرین تحولات مربوط به آماده سازی مقدمات گفت وگو های اتی ایران با 1+5 گفت : زمان این گفت وگو ها مشخص شده و 2 طرف دراین زمینه به توافق رسیده اند و رایزنی هایی برای تعیین محل گفت وگو ها ادامه دارد .

وی با این اعلام اینكه محل گفت وگو ها نیز تاچند روز آینده مشخص می شود، گفت: تركیه به 1+5 پیشنهاد كرده كه میزبان این گفت وگوها باشد و 1+5 نیز از این پیشنهاد استقبال كرده است. تركیه پیشنهاد مشابهی را نیز به ایران مطرح كرده و آقای جلیلی در حال بررسی این پیشنهاد است.

وی تاكید كرد: نظر شخصی بنده در خصوص محل برگزاری این گفت و گوها این است كه تركیه می تواند گزینه برتر باشد.

سیام**1723**2022** 1418





:: برچسب‌ها: آسیا ,
:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: