كارگردان- بازیگر سینما:كودكان شخصیتی فانتزی دارند
نوشته شده توسط : abbuse

سید 'جواد هاشمی' روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: از همان روز نخست منتظر بودم كه به من بگویند چرا جواد هاشمی فیلم جنگی نساخت در حالی كه من معلم هستم و نخستین حس و كار هنری من در سال 1361 با عنوان كلاغ سخنگو برای كودكان ساخته شد.

وی ادامه داد: احساس می كنم باید برای كودكان بسازم زیرا با مقوله كودكان به صورت تجربی آشنا هستم و معتقدم بچه ها اساسا فانتزی هستند بنابراین گونه فانتزی را برای ساخت فیلم 'پیشونی سفید' انتخاب كردم.

این كارگردان سینما ادامه داد: از همان ابتدا بازیگری را با فانتزی و تخیل آغاز كردم و احساس شد كه باید شخصیت های مورد نظر خود را به صورت استعاری روی پرده سینما به تصویر بكشم تا كودكان ارتباط موثر برقرار كنند.

هاشمی تاكید كرد:خیلی برای تلویزیون فیلم ساختم اما دوست داشتم با استعداد اندك و تجربه كم وارد سینمای كودك نشده و نخستین اثر سینمایی من در عرصه سینمای كودك فیلمی درخور توجه باشد و خوشحالم بچه ها با این اثر سینمایی ارتباط موثری برقرار كردند.

وی توضیح داد: در این اثر سینمایی بجای استفاده از عروسك، از گریم استفاده كردم زیرا همه احساسات یك بازیگر در چهره او خلاصه می شود و نمی توان از طریق عروسك یك احساس را به كودك منتقل كرد.

این بازیگر سینما گفت: برخی عروسك ها مانند كلاه قرمزی نیز تلفیقی با آقای مجری است و این تلفیق مورد پسند كودكان است.

وی یادآور شد: تلاش ما بر این بود با گریم های درست روندی را پیش گیریم كه شخصیت های مختلف برای كودكان باورپذیری داشته باشد.

هاشمی یادآورشدكه گریم بازیگران در این اثر سینمایی در عرصه سینمای كودك بی نظیر است و اگر من جسارت كردم و وارد حوزه سینمای كودك شدم خوشحالم زیرا تلاش كردم اثری شاد برای كودكان بسازم و از دوستان همفكر خود خواهشمندم كوتاه آمده و با نگاهی باز به این اثر سینمایی نگاه كنند زیرا پیغمبر (ص) بچه ها را به دوش خود سوار می كردند و ایشان باید الگوی ما در برخورد با كودكان باشند.

وی گفت: فیلم پیشونی سفید اثری تلخ است اما در یك نمای موزیكال و مفرح قصه دزدی و افریته برای كودك لذتبخش می شود.

پیشونی سفید در هفتمین روز - چهارشنبه- در سینمای اهالی رسانه جشنواره فجر نمایش داده شد.

برنامه نمایش فیلم های جشنواره فجر تا 23 بهمن ماه ادامه دارد.

فراهنگ**1983**





:: برچسب‌ها: باغ ,
:: بازدید از این مطلب : 448
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: