برگزاری جشن جهانی نوروز با شركت نمایندگان 17 كشور در سئول
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش ایرنا، در این مراسم كه با تلاش سفارت ایران برنامه ریزی شده بود، علاوه بر هنرمندان، اساتید دانشگاهی و شخصیت های علمی كره، سفرا و دیپلمات های مقیم 17 كشور جهان و سفیر كشورمان حضور داشتند.

'احمد معصومی فر '، سفیر جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی به معرفی نوروز و ارائه تاریخچه كوتاهی از این عید كهن ایران زمین پرداخت.

وی گفت: نوروز به عنوان سنتی كه دارای ریشه های عمیق فرهنگی است ، پیام صلح و دوستی و شكوفایی را فارغ از گرایش های سیاسی و قومیت انسان ها برای میلیون ها نفر در جهان تداعی می كند.

وی ضمن اشاره به ثبت روز بین المللی نوروز از سوی مجمع عمومی سازمان ملل در سال 2010 و شناسایی آن از سوی یونسكو در سپتامبر 2009، مطالبی را در خصوص قدمت سه هزار ساله و منشاء ایرانی آن و همچنین گستره جغرافیایی مقبولیت نوروز در مناطق مختلف جهان از بالكان گرفته تا حوزه دریای سیاه، قفقاز، آسیای مركزی، شبه قاره هند و خاورمیانه بیان كرد.

معصومی فر گفت: سنت ها و آیین های نوروز نشانگر آداب و سنن كهن تمدن های شرق و غرب عالم و متاثر از تعامل و تبادل ارزشهای انسانی است و بر همین اساس پیام مهم نوروز بر همبستگی ملت ها برای دستیابی به صلح، دوستی و توسعه همكاری دلالت دارد.

سفیر ایران تصریح كرد، بزرگداشت نوروز تجلی احترام به تاریخ و میراث تمدن های بزرگ و ارزشهای نهفته در آنها و همچنین اذعان به حاكمیت نظم در طبیعت و تشویق به هماهنگی با آن است.

در این مراسم گروه های موسیقی و نمایشی اعزامی از ایران و همچنین یك گروه موسیقی و تئاتر كره با اجرای نمایش مشترك موزیكال گوشه هایی از فرهنگ نوروز و سفره هفت سین را بشكلی نمادین به نمایش در آوردند.

این نمایش مشترك كه به رابطه تاریخی دو كشور ایران و كره جنوبی از دوران بسیار كهن پرداخت، مورد استقبال حضار قرار گرفت.

در بخش دیگری از جشن بزرگ نوروز در كره جنوبی، گروه موسیقی ایران با اجرای موسیقی استانهای مختلف كشورمان، به معرفی فرهنگ های متنوع ایرانی پرداخت و پس از آن دو گروه موسیقی ایرانی و كره ای با اجرای چند قطعه مشترك مراسم جشن بزرگ نوروز را در میان تشویق مكرر حضار به پایان بردند.

چیدمان یك سفره هفت سین بسیار زیبا درمحل اجرای مراسم زینت بخش این مراسم در شهر سئول بود.

آساق ** 275 ** 2100





:: برچسب‌ها: اتومبیل ,
:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: