جلوگیری از تصویب فوری طرح افزایش تحریم ها علیه ایران در سنای آمریکا
نوشته شده توسط : abbuse
رند پال، سناتور جمهوری خواه کنگره آمریکا

سناتور رند پال، از جمهوریخواهان سنای آمریکا رسما از فوریت تصویب این لایحه جلوگیری کرد

سناتور رند پال، یکی از جمهوری خواهان سنای آمریکا با جلوگیری از فوریت طرحی که برای افزایش تحریم ها علیه ایران ارایه شده بود، از تصویب آن جلوگیری کرد.

این طرح که برای تصویب در عصر روز سه شنبه (۲۷ مارس - هشتم فروردین) به مجلس سنای آمریکا برده شده بود، در نظر داشت که مجازات های جدیدی را علیه برنامه هسته ای ایران وضع کند.

طرح جدید در صورت تصویب زمینه برخورد با بانک های خارجی که تبادلات ارزی برای خرید و انتقال نفت از ایران را عملیاتی می کنند، فراهم می کرد و همچنین تلاش می کرد که اجازه عبور یا دور زدن تحریم های قبلی داده نشود.

سناتور رند پال، از جمهوریخواهان سنای آمریکا رسما از فوریت تصویب این طرح جلوگیری کرد و گفت که باید در مفاد آن به صراحت اعلام شود که تصویب چنین طرحی بستر قانونی برای "جنگ با ایران یا سوریه" را فراهم نمی کند.

این در حالی است که دموکرات های سنای آمریکا خواهان تصویب این طرح بدون اضافه شدن هر گونه متمم یا تبصره ای به آن بودند.

نمایندگان هر دو جناح اصلی در کنگره آمریکا یکدیگر را به مانع تراشی بر سر فرآیند قانونی کردن برخوردهای دولت آمریکا با برنامه هسته ای ایران متهم می کنند.

مناقشه ای که همزمان با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا موج انتقادها علیه باراک اوباما را افزایش خواهد داد. رئیس جمهوری آمریکا از سوی منتقدانش متهم است که در برخورد با برنامه هسته ای ایران به اندازه کافی "جدیت" به خر ج نداده است.

با این وجود، کنگره آمریکا ماه گذشته به اتخاذ دور جدیدی از تحریم ها علیه برنامه هسته ای تهران رای مثبت داد که به موجب آن بانک مرکزی ایران تحریم شد و فروش نفت این کشور با مشکلات فراوانی روبرو شد.

در روزهای گذشته هم مقام های آمریکایی اعلام کردند که با سفر به خاور میانه تلاش خواهند کرد که زمینه ها برای افزایش تحریم ها علیه ایران را فراهم کنند.

تیموتی گایتنر، وزیر خزانه داری هفته گذشته در کنگره آمریکا گفت که دولت این کشور همچنان به دنبال راههایی برای تشدید فشارها بر ایران است و در این راستا از اروپا، ژاپن، چین و کره جنوبی کمک خواهد گرفت.

آمریکا و کشورهای غربی ایران را متهم می کند که در صدد دستیابی به سلاح های هسته ای است؛ اتهامی که همواره از سوی ایران رده شده است.





:: برچسب‌ها: زرد , آب ,
:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: