تحقیقات پلیس فرانسه از استراوس کان در ارتباط با 'شبکه فحشا'
نوشته شده توسط : abbuse
اشتراوس کان

پلیس فرانسه تحقیقات رسمی از اشتراوس کان را آغاز کرده است

پلیس فرانسه رسما تحقیقات از رئیس سابق صندوق بین المللی پول را به جریان انداخته است.

روز سه شنبه، ۸ فروردین (۲۷ مارس)، پلیس فرانسه اعلام کرد که تحقیقات جنایی پیرامون ارتباط دومینیک استراوس کان با یک شبکه فحشا را آغاز کرده که ممکن است به ایراد اتهام علیه رئیس سابق صندوق بین المللی پول و محاکمه او منجر شود.

این تحقیقات به شرکت آقای استراوس کان در میهمانی هایی ارتباط دارد که، به گفته پلیس فرانسه، در آنها برای سرگرمی میهمانان، از زنان خودفروش و مرتبط با شبکه های تبهکاری استفاده می شد.

دومنیک استراوس کان شرکت در اینگونه میهمانی ها و حضور زنانی برای سرگرمی میهمانان را تایید کرده اما گفته است که نمی دانسته که این زنان خودفروش بوده و با شبکه های فحشا ارتباط داشته اند.

در صورتی که پلیس فرانسه انکار آقای استراوس کان را قابل قبول نداند، او را تحت پیگرد قضایی قرار خواهد داد که در صورت اثبات جرم، ممکن است به صدور حکم زندان تا بیست سال منجر شود.

در حال حاضر، دومینیک استراوس کان با سپرده وثیقه ای به مبلغ یکصد هزار یورو آزاد است اما دادستان مسئول پیگیری پرونده گفته است که وی نمی تواند در مورد موضوع تحت بررسی با سایر متهمان، شاکیان و شهود پرونده و یا رسانه های همگانی تماس برقرار کند.

به گفته خبرنگار بی بی سی در پاریس، پلیس فرانسه ارتباط آقای استراوس کان با تشکیلاتی را مورد بررسی قرار داده که زنان خودفروش را برای حضور در محافل عیاشی در هتل هایی در پاریس، لیل و واشنگتن استخدام می کرده است.

رسانه های خبری فرانسه موضوع ارتباط دومنیک استراوس کان با شبکه فحشا را "ماجرای کارلتون" نام داده اند که اشاره به هتلی به این نام است که تعدادی از این مجالس عیاشی مورد نظر پلیس در آن برگزار شده است.

پیگرد حقوقی در آمریکا

پلیس فرانسه همچنین تحقیقات در مورد ارتباط برخی از آشنایان تجاری آقای استراوس کان با شبکه های فحشا و همچنین سوء استفاده آنان از اموال شرکت های تجاری را نیز دنبال کرده است.

دیالو و استراوس کان

استراوس کان با شکایت حقوقی دیالو در محاکم قضایی آمریکا هم روبروست

در این زمینه، تا کنون از هشت نفر از جمله یک افسر عالیرتبه پلیس در ارتباط با فراهم کردن زمینه شرکت زنان خودفروش در مجالس عیاشی تحقیقات به عمل آمده است.

ارتباط با زنان خودفروش در قوانین فرانسه جرم محسوب نمی شود و آقای کان هم تایید کرده که در میهمانی هایی با حضور زنان خودفروش شرکت داشته اما ارتباط با گروه های تبهکار فعال در این زمینه و عمل به عنوان واسطه برای زنان خودفروش جرم کیفری است.

علاوه بر موضوع ارتباط با اقدامات جنسی غیرقانونی در فرانسه، که می تواند به ایراد اتهام و تشکیل پرونده کیفری علیه دومینیک استراوس کان منجر شود، وی با یک شکایت حقوقی مربوط به تخلف جنسی در آمریکا نیز مواجه است.

در ماه مه سال گذشته، اقای استراوس کان که در آن زمان ریاست صندوق بین المللی پول را برعهده داشت، به اتهام اقدام به تجاوز به نفیساتو دیالو، خدمتکار سی و دو ساله هتلی در نیویورک، توسط پلیس آمریکا بازداشت شد که استعفای او از سمت ریاست صندوق را در پی آورد.

با وجود ارجاع پرونده این ماجرا به دادگاه، در ماه اوت سال گذشته، قاضی دادگاهی در نیویورک استدلال وکیل مدافع آقای استراوس کان در مورد غیرقابل استناد بودن شهادت خانم دیالو را پذیرفت و به توقف پیگرد قضایی متهم رای داد.

اگرچه با رای دادگاه، دومینیک استراوس کان توانست به فرانسه بازگردد، اما خانم دیالو یک پرونده حقوقی را در محاکم ایالات متحده به جریان انداخت و قرار است وکلای آقای کان روز چهارشنبه در جلسه دادگاه رسیدگی به این شکایت حضور یابند.

تا قبل از انتشار گزارش های مربوط به اتهام تجاوز در نیویورک از دومینیک استراوس کان به عنوان نامزد اصلی حزب سوسیالیست در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه نام برده می شود که قرار است ماه آینده برگزار شود.

دومینیک استراوس کان فعالیت سیاسی خود را از اوایل دهه 1980 آغاز کرد و در دهه 1990 از اعضای دولت فرانسه بود اما به گفته منابع خبری، رسوایی های جنسی باعث شده است تا نزدیکان و متحدان سیاسی آقای استراوس کان از او کناره گیری کنند.





:: برچسب‌ها: شهری , خانواده ,
:: بازدید از این مطلب : 274
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: