كنفرانس ریكا با انتشار اعلامیه پایان یافت
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش ایرنا، 'همراه خان ظریفی' وزیر امور خارجه تاجیكستان و 'زلمه رسول' وزیر امور خارجه افغانستان نتیجه كار كنفرانس ریكا را مهم ارزیابی كردند. آنها گفتند اعلامیه دوشنبه در پیشبرد روند همكاری های منطقه ای و برقراری صلح و ثبات، احیای اقتصادی و اجتماعی افغانستان و رشد منطقه تاثیر گذار خواهد بود.

در این همایش 17 طرح مشخص مورد تایید قرار گرفت از جمله طرح موسوم به 'كا سا ـ 1000 '، احداث راه های منطقه ای؛ خط انتقال برق و احداث لوله گاز.

وزیران امور خارجه تاجیكستان و افغانستان یادآور شدند كه ایران از همه توافق های این كنفرانس پشتیبانی و آمادگی خود را برای مشاركت در این طرح ها اعلام كرد.

رییس جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه هفته جاری در این همایش منطقه ای گفت: راه حل قضیه افغانستان اخراج هر چه سریع نیروهای ناتو از این كشور می باشد.

وی با ارایه چند پیشنهاد برای حل مشكل افغانستان از جمله گفت: كشور های عضو ناتو اگر 5 در صد بودجه نظامی خود و یا 25 در صد مصرف نیروهای ناتو در افغانستان را در مدت 10 سال در اختیار دولت افغانستان قرار بدهند، آنها مشكل خود را حل خواهند كرد.

نخستین اجلاس ریكا در سال 2005 در كابل، دومین اجلاس در سال 2006 در دهلی نو، سومین اجلاس در سال 2009 در اسلام آباد و چهارمین آن در اواخر سال 2010 در استانبول برگزار شده بود.

300 شبكه خبری و رسانه های مختلف دنیا این اجلاس مهم را پوشش خبری دادند.

در این اجلاس وزرای خارجه 40 كشور جهان و نمایندگان 33 سازمان و نهاد بین المللی حضور داشتند. این نشست در خصوص همكاری های اقتصادی منطقه ای برای افغانستان از 7 الی 8 فروردین در دوشنبه برگزار شد.

**1423**





:: برچسب‌ها: انگلستان ,
:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: