جوانفكر : غرب باید رفتار و مواضع خود را در برابر ایران تغییر دهد
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش روز سه شنبه ایرنا ، جوانفكر در باره این موضوع كه گفته می شود، رییس جمهوری ایران دیدگاه مثبتی نسبت به مذاكرات در مورد برنامه اتمی دارد، اظهار داشت: سیاست خارجی آقای احمدی نژاد بر دیالوگ و همكاری متقابل بنا شده است ولی این موضوع هنوز خوب درك نشده است .

مشاور رییس جمهوری در پاسخ به خبرنگار اشترن درباره سخنان احمدی نژاد در مورد رژیم صهیونیستی، بی نتیجه ماندن مذاكرات سال 2011 بر سر برنامه اتمی ایران و برآورد پیشرفت در دور بعدی مذاكرات، گفت: غرب باید نگاه خود را تغییر دهد.

'تاكنون آمریكا و اروپایی ها خواسته اند نظر خود را تحمیل كنند تا اینكه با ما همكاری داشته باشند. این رویكرد، از همان ابتدا موجب می شود در مذاكرات به بن بست برسیم و برای همین، فرصت هایی از دست رفت'.

جوانفكر در باره تهدیدهای نظامی نیز اظهار داشت: چه كسی می تواند حمله كند؟ ایران امروز كشور قدرتمندی است. دستاوردهای بزرگی در حیطه های هسته ای و فناوری موشكی داریم.

'یك ماهواره به كهكشان فرستاده شده و هواپیمای بدون سرنشین آمریكا را شكار كردیم. پس باید این واقعیت را بپذیریم كه كسی به ایران حمله نخواهد كرد . در آمریكا آدم های باهوش زیادی هستند كه می خواهند از چنین امری جلوگیری كنند. آدم های هوشمند در آمریكا در نهایت دیوانه های اسراییل را كنترل خواهند كرد .'

مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری ایران همچنین درباره ادعاهای مطرح شده مبنی بر مشاركت كم مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی ، اظهار داشت: این ادعاها فقط تبلیغات رسانه ای در خارج علیه ایران بود.

جوانفكر همچنین درباره تركیب مجلس آینده نیز گفت: 70 درصد نمایندگان كنونی، كرسی خود را در مجلس آینده از دست داده اند كه نشان می دهد، مردم به دنبال تغییر هستند.

وی همچنین درباره حضور رییس جمهوری ایران در مجلس شورای برای پاسخ به پرسش های گروهی از نمایندگان، اظهار داشت: آقای احمدی نژاد شخصیتی محبوب است كه در شش سال و نیم گذشته نقش به سزایی در توسعه كشور داشته است و ...

خبرنگار اشترن پرسید: دلیل این محبوبیت احمدی نژاد كه یارانه بنزین را نیز كاهش داد، چیست؟

جوانفكر پاسخ داد: رییس جمهوری همراه مردم ماند و آنان را تنها نگذاشت و مازاد درآمد دولت از راه كاهش یارانه ها به ملت بازگردانده شد.

اشترن در معرفی مشاور مطبوعاتی رییس جمهور ایران نوشته است: جوانفكر 52 ساله یكی از پرنفوذ ترین مشاوران سیاسی احمدی نژاد، مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی و مسوول روزنامه دولتی ایران است.

'جوانفكر از زمانی كه احمدی نژاد شهردار تهران بود (سال 2003 تا 2005) مشاور وی بوده است '.

خبرنگار : اشتفن گاسل زمان انتشار مصاحبه 20 مارس (اول فروردین)

اروپام 2051**1701**1516





:: برچسب‌ها: د , روز تعطیل , آلمان ,
:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: