بیست و سومین اجلاس شورای حاكمه 'ناكا'در كامبوج آغاز به كار كرد
نوشته شده توسط : abbuse

' علیرضا كیهان پور' روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینكه ' غلامرضا رازقی ' معاون وزیر جهاد كشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران برای حضور در این اجلاس عازم كامبوج شده است ، گفت: جمهوری اسلامی ایران یكی از اعضای ناكا(NACA ) است و این اجلاس هشتم تا دهم فروردین ماه جاری ( 27 تا 29 مارس ) در شهر 'سیم رپ ' كشور كامبوج برگزار خواهد شد.

به گفته ی كیهان پور، دستور كار این اجلاس بررسی توسعه آبزی پروری در منطقه آسیا و اقیانوسیه و تصویب برنامه كمك های فنی و علمی برای كشورهای عضو است.

كشورهای ایران ، استرالیا، بنگلادش، كامبوج، چین، هنگ كنگ، هندوستان، اندونزی، مالزی، میانمار، نپال، پاكستان، فیلیپین، سری لانكا، تایلند ، ویتنام و كره شمالی از اعضای ناكا هستند.

رئیس سازمان شیلات ایران یكی از سخنران اصلی اجلاس ناكا است. رئیس سازمان شیلات ایران را در این سفر سه روزه 'مهدی شكوری ' معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران همراهی می كند.

كیهان پور در مورد وضعیت ایران در زمینه آبزی پروری گفت: مجموع تولیدات كشور در سال 1389 معادل 663 هزار و 684 تن آبزی بوده كه از این میزان 251 هزار و 374 تن آن مربوط به آبزی پروری و بقیه صید بوده است.

وی افزود: بر اساس آمار بخش ماهیگیری سازمان فائو ( سازمان خواربار و كشاورزی سازمان ملل متحد ) از سال 1995 میلادی در دنیا نسبت آبزی پروری به صید تغییر كرده و به میزان آبزی پروی افزوده شده است.

كیهان پور ادامه داد: در سال 1995 میزان صید در دنیا 75 درصد و میزان آبزی پروری 25 درصد بود، در حالیكه این ارقام امروز به 55 درصد صید و 45 درصد آبزی پروری تغییر كرده است.

مدیر روابط عمومی سازمان شیلات ایران گفت: این رویكرد در ایران نیز خود را نشان می دهد و براساس برنامه ریزی انجام شده ، در سال 1394 كه سال پایانی برنامه پنجم توسعه است ، برآورد می شود میزان آبزی پروری در كشور به 974 هزار و 573 تن برسد و موجب ایجاد 176 هزار و 994 فرصت شغلی شود .

اقتصام ** 1579 **1561





:: برچسب‌ها: دریا ,
:: بازدید از این مطلب : 279
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: