مخالفان، دولت مالزی را تهدید به برپایی راهپیمایی اعتراض آمیز كردند
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های مالزی، گروه 'برسی' موسوم به ائتلاف پاك از دولت مالزی خواست انتخابات را تا نهایی شدن اصلاحات قانون انتخابات برگزار نكند.

گروه برسی كه از 62 سازمان غیر دولتی تشكیل شده، همچنین تهدید كرده است چنانچه كمیسیون انتخابات اصلاحات وعده داده شده را عملی نكند، بار دیگر تظاهرات خیابانی برپا خواهد كرد.

این درخواست پس از آن مطرح می شود كه گزارش های دولتی از وجود هزاران مورد اطلاعات و نشانی تكراری رای دهندگان خبر داده است.

بر اساس این گزارش، در حالی كه گمانه زنی ها از برگزاری انتخابات در ماه ژوئن سال جاری میلادی حكایت دارد، نجیب تون رزاق نخست وزیر مالزی بار دیگر از سوی مخالفان تحت فشار قرار گرفته است تا وعده های خود در خصوص اصلاح قانون انتخابات را عملی سازد.

گروه برسی در تظاهرات موسوم به پاك 2 در اواسط سال گذشته میلادی خود خواستار انجام اصلاحاتی در قانون انتخابات شدند و نخست وزیر مالزی نیز وعده داد اصلاحات را عملی سازد.

این گزارش حاكی است، نجیب تون رزاق به دنبال برپایی این را هپیمایی اعتراض آمیز و تقاضای مخالفان لایحه اصلاح قانون انتخابات را به مجلس فرستاد و كمیته ای متشكل از نمایندگان مجلس و اعضای كمیسیون انتخابات مالزی در حال بررسی انجام اصلاحات در قانون انتخابات مالزی هستند.

مخالفان از ابتدا نسبت به تركیب این گروه و برگزاری انتخابات پیش از عملی شدن این اصلاحات اعتراض داشته اند. نخست وزیر مالزی چندی پیش گفته بود برگزاری انتخابات منوط به اصلاح قانون انتخابات نیست اما مخالفان دولت مالزی خواستار پایبندی دولت به توافقات انجام شده برای اصلاح قانون انتخابات شده اند.

مخالفان دولت مالزی كه اكنون انور ابراهیم رهبر آنان نیز از سوی دادگاه عالی مالزی از اتهامات اخلاقی وارد شده به وی تبرئه شده است، به دنبال كسب كرسی های بیشتری در مجلس این كشور هستند، گر چه در شعارهای انتخاباتی خود اعلام می كنند كه می توانند در انتخابات آینده دولت را در دست گیرند.

علی رغم اعلام نخست وزیر مالزی برای برگزاری انتخابات پیش از موعد مقرر در سال جاری میلادی، بسیاری از شخصیت های تاثیرگذار در ائتلاف حاكم باریسان نشنال از جمله ماهاتیر محمد نخست وزیر پیشین این كشور مخالف چنین رویه ای بوده و برگزاری زودهنگام انتخابات را مساوی را شكست ائتلاف حاكم در انتخابات می دانند.

ائتلاف باریسان نشنال كه نزدیك به نیم قرن است قدرت را در این كشور همواره به دست داشته است، در انتخابات پارلمانی سراسری سال 2008 میلادی با شكستی نسبی كرسی های دو استان مالزی را به نامزدهای رقیب واگذار كرد كه این موضوع برای این ائتلاف شكست سیاسی قابل توجهی محسوب می شد.

پارلمان مالزی 222 عضو دارد كه برای 5 سال از طریق برگزاری انتخابات سراسری تعیین می شوند. آخرین انتخابات در مالزی در سال 2008 میلادی برگزار شد و بر اساس قانون انتخابات، دوره بعدی باید در سال 2013 میلادی برگزار شود اما نخست وزیر این كشور قصد دارد انتخابات را پیش از موعد مقرر و در سال جاری برگزار كند.

آساق**335





:: برچسب‌ها: باغ ,
:: بازدید از این مطلب : 248
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: