كارشناس اقتصادی: مدیریت بهینه منابع در كشور مهم ترین ركن در تولید ملی است
نوشته شده توسط : abbuse

'مسعود جعفری' روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینكه افزایش تولید ملی از طریق كاهش هزینه تولید، دور از انتظار نیست، افزود: برای تحقق این موضوع مصرف كنندگان، تولید كنندگان، دولت و نهادهای نظارتی وظایفی بر عهده دارند.

وی با بیان اینكه اكنون 50 درصد تولید ناخالص داخلی كشور به مصرف می رسد، گفت: این شاخص تحت تاثیر رفتار مردم در جامعه می باشد و اعتماد به كالاهای ساخت داخل و تولید كنندگان در این بخش بسیار تاثیرگذار است.

این كارشناس ارشد مسایل اقتصادی اظهار داشت: تجمیع پس انداز خانوارها، افزایش پس انداز ملی را به همراه دارد، هرچه پس اندازها افزایش یابد موجب سرمایه گذاری بیشتر و در نهایت از فاكتورهای مهم و تاثیرگذار در تولید ملی است.

وی، به نقش مهم و سازنده تولید كنندگان در تحقق فرمان رهبری اشاره كرد و افزود: تولید كنندگان نقش مهمی در ایجاد فضای اعتماد سازی و مصرف كالاهای ایرانی دارند.

جعفری، شاخص ترین وظیفه تولید كنندگان را تولید و عرضه كالاهای مورد نیاز مردم با كیفیت مطلوب و قیمت مناسب عنوان كرد و گفت كه این موضوع مهم با نظارت و حمایت دولت دست یافتنی است.

وی، به وظیفه دولت، نهادهای نظارتی و مجلس در تحقق پیام نوروزی رهبر انقلاب اشاره كرد و افزود: تدوین و اجرای قوانین حمایتی از تولیدكنندگان با رویكرد رفع نیازهای مالی، كاهش هزینه تولید، ایجاد فضای رقابتی، نظارت دقیق بر فرآیند تولید برای حمایت از حقوق مصرف كنندگان توسط نهادهای نظارتی مانند موسسه استاندارد و تعزیرات تاثیرگذار است.

این كارشناس، توجه به حوزه های علم و فن آوری و ارتباط مستقیم صنعت با دانشگاهها را از مولفه های دیگر در تحقق فرمان رهبری دانست و گفت: تشكیل كارگروههای تخصصی در حوزه های مختلف اقتصادی برای بررسی بیشتر این موضوع می تواند به تحقق بیشتر فرمان رهبری منجر شود.

522/587/7320





:: برچسب‌ها: اقیانوس , موزه ,
:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: