ریانووستی: مذاكرات ایران و گروه 1+5 روز 13 ماه آوریل آینده انجام می شود
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش ایرنا، این خبرگزاری روز دوشنبه به نقل از منابع دیپلماتیك خاطرنشان كرد: با وجود تعیین روز برگزاری مذاكرات ایران و گروه 1+5 محل برگزاری آن هنوز مشخص نشده است.

بر پایه این گزارش، منابع یاد شده اعلام كردند كه كشورهای عضو گروه 1+5 با برگزاری مذاكرات این گروه با ایران در استانبول موافقت نمی كنند زیرا كه دور قبلی مذاكرات با ایران در این شهر در حدود 14 ماه پیش بی ثمر بود.

به گفته آنها، جمهوری اسلامی ایران هم با برگزاری این مذاكرات در وین مخالفت می كند زیرا كه مقر آژانس بین المللی انرژی اتمی كه مدعی تلاش مخفیانه تهران برای ساخت سلاح اتمی است در این شهر قرار دارد.

به گزارش ریانووستی، منابع دیپلماتیك همچنین خاطرنشان كردند كه در حال حاضر امكان برگزاری دیدار ایران و گروه 1+5 در چند شهر دیگر در دست بررسی است.

مسكو در ماه های اخیر تلاش های گسترده ای را برای آغاز مذاكرات ایران و گروه 1+5 به عمل آورده است.

'سرگئی ریابكوف' معاون وزیر امور خارجه روسیه و مذاكره كننده ارشد هسته ای این كشور هفته جاری با اشاره به اهمیت مذاكره با ایران گفت: در انتظار آغاز مذاكرات ایران و گروه 1+5 هستیم و هرچند تاریخ دقیق دیدار ایران و گروه 1+5 هنوز مشخص نشده است، اما این دیدار در ماه آوریل انجام می گیرد.

'سرگئی لاوروف' وزیر امور خارجه روسیه هم اخیرا اعلام كردكه كشورش به از سرگیری مذاكرات میان گروه 1+5 و ایران و ادامه تلاش های بین المللی در این زمینه امیدوار است.

وی خاطرنشان كرد: مسكو خواستار حل و فصل مساله هسته ای ایران از طریق گفت و گو و مذاكره است.

وزیر خارجه روسیه با اشاره به پایبندی كشورش برموضع اصولی خود در قبال ایران اظهار داشت: ما همچنان از رویكرد گفت وگو و راهكارهای دیپلماتیك برای حل پرونده هسته ای جمهوری اسلامی حمایت می كنیم.

اروپام2242**518** 3404





:: برچسب‌ها: بارسلونا , دختر , انگور چینی ,
:: بازدید از این مطلب : 280
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: