راهپیمایی 22 بهمن نشانه دیگری از اقتدار و حمایت مردم از نظام جمهوری اسلامی ایران است
نوشته شده توسط : abbuse

'آیت‌الله صادق آملی لاریجانی ' روز چهارشنبه در جلسه مسوولان عالی قضایی با یادآوری تلاش و توطئه‌های همیشگی دشمنان نظام اسلامی ایران برای ایجاد فاصله میان مردم و مسوولان و كمرنگ جلوه دادن حضور مردم در صحنه‌های حساس انقلاب، افزود: در هر زمان و مكانی باید سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی بداریم.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط ‌عمومی قوه قضاییه، رییس دستگاه قضا ادامه داد قطعا مردم همیشه در صحنه ایران نیز با درك شرایط و حساسیت‌های موجود با حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن اقتدار و صلابت نظام اسلامی را بیش از پیش به نمایش خواهند گذاشت و پیام محكمی به دشمنان خواهند داد كه استقلال ایران با حضور و حمایت همیشگی مردمی تضمین شده است و مردم همچنان پای نظام اسلامی خود ایستاده‌اند.

رییس قوه قضاییه با تاكید بر این‌كه مسوولان نظام اسلامی نیز از خدمت كردن به مردم خوشحال و خشنود هستند، اظهار داشت: مسوولان نظام با افتخار و خشنودی و نیز با پایبندی به اصول و ارزش‌های اسلامی در خدمت مردم هستند چرا كه مردم در این نظام باید مورد توجه باشند.

*** خواب دشمن برای سرد شدن تنور انتخابات تعبیر نمی شود

لاریجانی با یادآوری در پیش بودن نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: توجه جدی به توصیه‌های مقام معظم رهبری در بحث تایید صلاحیت‌ها باید مدنظر مسوولان مربوطه و شورای نگهبان قرار گیرد كه بطور قطع این اتفاق خواهد افتاد و با توجه كامل صلاحیت‌ها بررسی خواهد شد.

رییس قوه قضاییه درباره تلاش دشمنان جمهوری اسلامی برای تخریب در روند برگزاری انتخابات و اخلال گفت:‌ مردم با حضور گسترده و هوشیارانه خود در انتخابات و مسوولان نیز با فراهم كردن مناسب مقدمات انتخابات اجازه نخواهند داد كه خواب دشمنان در كمرنگ كردن و سرد شدن تنور انتخابات تعبیر شود.

لاریجانی از توجه ویژه روسای كل دادگستری‌ها و دادستان‌های سراسر كشور برای انجام وظایف قانونی در مورد انتخابات و توجه به بحث پیشگیری از وقوع جرم در انتخابات از سوی قوه قضاییه خبر داد و گفت: قوه قضاییه برحسب وظایف قانونی خود و به منظور پیشگیری از وقوع جرم و تخلف و اختلال در روند انتخابات، جریان انتخابات را رصد خواهد كرد.

وی تصریح كرد البته این مساله به معنای دخالت در روند اجرای انتخابات و نظارت بر آن كه هر یك به حسب قانون متولی خاصی دارد، نیست.

رییس قوه قضاییه درباره سخنان مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران 'اقتدار و صلابت' را مهم‌ترین خصوصیت سخنان مقام معظم رهبری برشمرد و تاكید كرد در مجموع سخنان مقام معظم رهبری، صلابت و اقتدار و مقابله با فزونی‌خواهی دشمنان نظام اسلامی موج می‌زد و ما باید شكرگزار این نعمت الهی باشیم كه رهبر انقلاب اسلامی با گذشت بیش از 30 سال از انقلاب چنین محكم و استوار با مردم جهان سخن می‌گوید و مقابل تمام زیاده‌خواهی‌ دشمنان نظام می‌ایستد.

لاریجانی تبیین دقیق و جامع وضعیت نظام جمهوری اسلامی ایران و توجه به پیشرفت‌های علمی و فناوری را از دیگر ویژگی‌های سخنان رهبر معظم انقلاب توصیف كرد.

وی گفت: با وجود تحریم‌های دایمی دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران و با وجود سختی‌های فراوانی كه ملت ایران در پیمودن مسیر كمال خود تحمل كرده اما باز هم استقلال و اقتدار خود را حفظ كرده است و این مساله بجز در سایه توكل به ذات الهی و ایمان اسلامی میسر نبود و اكنون می‌بینیم كه دستاورد عظیم این مقاومت، الگو شدن نظام اسلامی در جهان اسلام است.

رییس قوه قضاییه، پیشرفت‌ها و خدمت‌رسانی به مردم بویژه در روستاها پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره كرد و با طرح این پرسش كه آیا در زمان رژیم سابق وضع خدمات‌رسانی به روستاها و وضعیت علمی كشور اینگونه بود؟ افزود: گرچه شاید بهتر و بیشتر از وضع موجود نیز می‌شد كه به مردم خدمت‌رسانی كرد اما با وجود تحریم‌های دایمی و جنگ تحمیلی و سایر توطئه‌ها ملت و مسوولان توانستند در مسیر رشد و تعالی حركت مستمر داشته باشند.

رییس دستگاه قضایی تاكید كرد از همه دستاوردهای نظام اسلامی مهم‌تر، گسترش تفكر اسلامی در كل جهان است؛ اكنون می‌بینیم كه مدل اسلامی نظام جمهوری اسلامی ایران در دل‌ها زنده شده است، اگرچه غربی‌ها پس از بیداری اسلامی در پی تصاحب این انقلاب‌ها بودند اما مردم مسلمان این كشورها نشان دادند كه به ماهیت اسلامی بیداری توجه دارند.

لاریجانی گزارش‌های اخیر برخی رسانه‌های خبری انگلیس درباره آزادی یك روحانی زندانی‌شده در این كشور را نمونه بارزی از نقض حقوق بشر دانست و گفت: بر حسب گزارش‌های منتشرشده این فرد پس از 10 سال بدون دلیل و اتهام مشخصی تنها به خاطر این‌كه امنیت كشورشان در خطر بوده زندانی شده و حالا بعد از این مدت طولانی قرار است آزاد شود كه این مساله جدا از وابستگی یا عدم وابستگی این فرد به هر گروه و جریانی، بار دیگر تناقض در ادعاهای حقوق‌بشری غربی‌ها را آشكار كرد.

وی با تبریك میلاد پیامبر اكرم اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) به تشریح مقام عظیم و درجه رفیع پیامبر گرامی اسلام درگاه الهی و اعتباری نبودن این مقام عظیم پرداخت و گفت: پیامبر گرامی اسلام حقایق عالم را به تمام معنا دریافت و تنزیل الهی را در قالب آیات قرانی شهود نمود و با دستیابی به مقام ' رحمه للعالمین ' به مقام عالیترین شفاعت كننده بندگان در درگاه الهی رسیده بود.

رییس قوه قضاییه با تاكید بر این نكته كه پیامبر اسلام واسطه میان حق و خلق بود، با استناد به آیاتی از سوره نجم گفت: این آیات قرآنی نشان می‌دهد بعد از این‌كه پیامبر اسلام (ص) به مقام شامخ و رفیع در هستی رسید، پذیرای وحی الهی شدند.

لاریجانی، تفكر و اندیشه الهی در كلام پیامبر گرامی اسلام را موجب كمال انسانی دانست و به تفكر و اندیشه انسانی غرب در مقابل تفكر الهی اشاره كرد و افزود: غربی‌ها از قرن‌ها پیش از این به سمت توجه به استقلال انسانی در مقابل تجلی وحیانی حركت كردند و توجه به استقلال انسانی را دلیل پیشرفت خود دانستند و افرادی نیز در جامعه خودمان به این بحث گرایش پیدا كردند و تا جایی پیش رفتند كه حالا می‌خواهند حق خود را از خداوند متعال بستانند.

رییس قوه قضاییه، تفكر اسلامی را تفكری مبتنی بر وحی الهی دانست كه در آن انسان به عنوان عبد الهی به مقامی می‌رسد كه می‌تواند برای بشریت نسخه شفابخش الهی بیاورد.

لاریجانی ابراز امیدواری كرد كه مسلمانان همواره در اقتدا به رسول گرامی اسلام به مراتب بالای كمال انسانی برسند.

براساس این گزارش، در جلسه امروز مسوولان عالی قضایی، معاون اداری و مالی قوه قضاییه گزارشی از وضعیت بودجه سال 1391 و نحوه بررسی آن در كمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ارائه كرد كه رییس قوه قضاییه خواستار اختصاص بخشی از درآمدهای قوه قضاییه نظیر درآمدهای ثبت و تعرفه‌ها برای جبران كسری بودجه دستگاه قضایی شد.

در ادامه این جلسه، گزارش رییس و معاونان سازمان بازرسی كل كشور از نحوه عملكرد شوراهای حل اختلاف مورد بحث و بررسی قرار گرفت كه رییس دستگاه قضایی در هر بخش توصیه‌های لازم را ارایه كرد.

اجتمام**9105**1313**1572





:: برچسب‌ها: هاوایی , دوچرخه , هنر ,
:: بازدید از این مطلب : 415
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: