خدایا ما گرفتار هواهای نفسانی هستیم و تو می توانی ما را نجات دهی
نوشته شده توسط : abbuse

اگر دعوت به عمل صالح شده است، اگر دعوت به تهذیب نفس شده است، اگر دعوت به معارف شده است، تمام برگشتش به این است كه آن نقطه اصلي را كه در فطرت همه انسان ها هست، حجاب را ازش بردارند تا انسان برسد به او، و او معرفت حق است، مقصد عالي همین است.

انبیا نمي‏خواستند كه جنگي باشد و نمي‏خواستند كه دعوتي باشد به غیر از این دعوت، دعوت به گرفتن كشور و دعوت به این ها، هیچ وقت در آن ها نبوده است.

ما اگر چنانچه در این پیروزی ها كه بحمد اللَّه به طور چشمگیر حاصل شده است، ما از آن راهي كه انبیا دارند منحرف نشدیم، این سال نو بر ما مبارك است و ما پیروز هستیم و اگر خداي نخواسته، اینها اسباب یك غروري شد، اسباب یك دلبستگي به دنیا شد، ما هم بخواهیم یك توسعه‏اي در كشورمان حاصل بشود، حكومتي بكنیم بر مردم، ما هم با سایر ابرقدرت ها فرقي نداریم، بلكه ما عقب تر از آنها هستیم.

آنها به صراحت حرف هاي خودشان را مي‏زنند كه 'ما مي‏خواهیم دنیا را بگیریم'. این را مي‏گویند كه 'ما همه باید چیزهایي كه منافع ماست محفوظ باشد و لو به لگدمال شدن همه كشورها'. ما كه این طور نمي‏گوییم، ما كه خودمان را تابع اسلام مي‏دانیم، اگر خداي نخواسته، در قلب ما این معنا باشد كه ما هم یك قدرت زیادتري پیدا بكنیم، ما هم براي خودمان یك شخصیت بیشتري پیدا بكنیم، یك حكومتي بكنیم، توسعه‏اي در مِلك خودمان حاصل كنیم، ما از آنها حالمان بدتر است، براي اینكه مساله ریا هم در كار مي‏آید.

** بخشی از پیام امام خمینی(ره) به مناسبت آغاز سال 1365

فراهنگ ** 1003 ** 1071





:: برچسب‌ها: عشق , دریا ,
:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: