درگیری ها در مصر یك كشته و 70 مجروح برجای گذاشت
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش ایرنا، صدها تظاهر كننده در اطراف ساختمان اداره 'كانال سوئز' در شهر بندری پورت سعید با نیروهای امنیتی درگیر شدند. درگیری ها در اعتراض به مجازات باشگاه 'المصری' به دلیل آشوب های مسابقه فوتبال چند هفته پیش در این شهر آغاز شد.

ورزشگاه پورت سعید كه چند هفته پیش شاهد حادثه خونبار آشوب در جریان یك مسابقه فوتبال بود و بیش از 70 كشته و صدها مجروح آن سراسر مصر را به لرزه درآورد، بار دیگر میزبان پیكر یكی از شهروندان خود بود كه درست در همان مكانی كشته شد كه یك ماه پیش بیش از 70 نفر در آن كشته شده اند.

این نوجوان 13 ساله كه در حال عبور از نزدیكی ساختمان اداره كانال سوئز بود؛ هدف گلوله قرار گرفت. تشییع جنازه وی به یك تظاهرات اعتراضی تبدیل شد و شركت كنندگان در این تظاهرات، تصمیم فدراسیون فوتبال مصر علیه باشگاه المصری را محكوم كردند؛ اما در این میان برخی در صدد حمله به ساختمان اداره كانال سوئز برآمدند كه نیروهای ارتش به عنوان نیروی تامین امنیت این ساختمان وارد صحنه شدند و به سوی تظاهر كنندگان بمب های دودزا و گاز اشك آور شلیك كردند.

پس از آن تعقیب و گریز و درگیری بین طرفین آغاز شد كه ده ها نفر در این درگیری ها مجروح شدند.

خشم و تشنجی كه بر پورت سعید حاكم شده هنگامی به مرحله فوران رسید كه فدراسیون فوتبال مصر اعلام كرد فعالیت های ورزشی باشگاه المصری به مدت دو سال متوقف و این باشگاه برای سه فصل پیاپی از میزبانی مسابقات فوتبال محروم می شود.

معترضان اعلام كرده اند كه اتخاذ چنین تصمیمی در وضعیت كنونی علامت سوال های زیادی را در اذهان ایجاد می كند. برخی از رهبران و معتمدان محلی و گروه های سیاسی در تلاشند معترضان را آرام و آنان را به خویشتنداری دعوت كنند.

مردم شهر پورت سعید امیدوارند مقام های مسئول با اتخاذ یك تصمیم سیاسی دقیق و حساب شده، ریشه های بحران كنونی در این شهر را پیدا كنند .

مترجمام** 1491**1651





:: برچسب‌ها: سرگرمی , زنده ,
:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: